Zmiany w kontroli przedsięwzięć w programie Czyste Powietrze
Z uwagi na wejście w życie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. z 2022 r., poz. 1025) z dniem 16 maja 2022 r. zniesiono w Polsce stan epidemii ustanawiając stan zagrożenia epidemicznego co skutkuje przywróceniem obowiązku kontroli projektów na miejscu ich realizacji, zgodnie z zapisami Programu Priorytetowego Czyste Powietrze.
Według obowiązującej dokumentacji do Programu Priorytetowego Czyste Powietrze, kontroli podlegają wszystkie zadania w ramach przedsięwzięcia zrealizowane siłami własnymi przez Beneficjenta Programu, a wypłata środków może nastąpić po przeprowadzeniu kontroli i potwierdzeniu stanu faktycznego opisanego przez Beneficjenta we wniosku o płatność.
Ponadto, NFOŚiGW/wfośigw może dokonać kontroli przedsięwzięcia samodzielnie lub poprzez podmioty zewnętrzne do zakończenia okresu trwałości przedsięwzięcia.