Działania z zakresu Likwidacji Zagrożeń obejmują wspieranie przedsięwzięć związanych z zapobieganiem wystąpieniu nadzwyczajnych zagrożeń środowiska oraz z likwidacją ich skutków.
W ich ramach finansowane są zadania polegające na usuwaniu skutków powstałych zagrożeń środowiska – zdarzeń naturalnych (powodzi, pożarów, suszy) i awarii (zdarzeń wynikających z działalności człowieka) oraz zakupie sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych.
Kto może uzyskać dofinansowanie?
- Jednostki samorządu terytorialnego (JST)
- Ochotnicza Straż Pożarna
- Państwowa Straż Pożarna
Forma i poziom dofinansowania
1. Pożyczka
- do 100 % kosztów kwalifikowanych netto zadania (bez podatku od towarów i usług),
- oprocentowanie pożyczki w wysokości zmiennej stopy oprocentowania WIBOR 3M plus 20 punktów bazowych jednak nie mniej niż 2,5% w skali roku,
- okres spłaty pożyczki, bez okresu karencji, nie może przekraczać 10 lat,
- okres karencji może wynosić najwyżej do 1,5 roku i liczy się od daty podpisania umowy.
2. Dotacja na zasadach ogólnych z zakresu Przeciwdziałanie i Likwidacja Zagrożeń Środowiska (LZ) – Nabór wniosków w trybie ciągłym trwa od 02.01.2025 r. do momentu wyczerpania środków finansowych.
- do 60% kosztów rzeczywistych zgodnie z „Zasadami udzielania pomocy finansowej ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku”
Osoby do kontaktu
Paulina Siuchno
tel. (85)875–81–95
psiuchno@wfosigw.bialystok.pl
Dokumenty do pobrania:
Wniosek o dofinansowanie (DOC, 671.5KB)
Wkładka z dziedziny LZ (DOC, 495.5KB) (DOC, 495.5KB)
Harmonogram rzeczowo – finansowy do wniosku (XLS, 42KB)
Załącznik D (DOC, 63KB) (DOC, 63KB)