Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych Część 3) Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych
Cel programu
Celem Programu jest:
- zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków Ochotniczych Straży Pożarnych położonych na terenie gmin liczących do 20 tys. mieszkańców,
- polepszenie stanu infrastruktury służącej utrzymaniu i zabezpieczeniu specjalistycznego sprzętu i urządzeń technicznych, wykorzystywanych w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń, poprzez modernizację budynków Ochotniczych Straży Pożarnych, o których mowa w ust. 2 pkt 1).
Beneficjenci
Beneficjentem są jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych lub gminy, wskazane przez ministra właściwego ds. klimatu, dysponujące prawem własności lub innym tytułem prawnym do budynku/budynków lub/i nieruchomości gruntowej, na której realizowane jest przedsięwzięcie z prawem dysponowania obejmującym okres nie krótszy, niż do końca okresu trwałości przedsięwzięcia.
Rodzaje przedsięwzięć
Dofinansowaniu podlegać będą przedsięwzięcia polegające na:
- termomodernizacji budynku/budynków Ochotniczych Straży Pożarnych,
- instalacji OZE na terenie obiektów Ochotniczych Straży Pożarnych,
- wymianie źródła ciepła w budynku/budynkach Ochotniczych Straży Pożarnych,
zgodnie z warunkami określonymi w Wytycznych Technicznych będących załącznikiem nr 1 do Regulaminu naboru wniosków.
Warunki dofinansowania
Intensywność dofinansowania może wynosić do 100% kosztów kwalifikowanych,
z tym zastrzeżeniem, że łączna kwota dofinansowania ze środków NFOŚiGW
i WFOŚiGW w województwie nie może przekroczyć wartości stanowiącej iloczyn liczby gmin na terenie których zostały wskazane jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych i kwoty 500 tys. zł.
Terminy i sposób składania wniosków
Nabór wniosków odbywa się w terminie od 03.03.2025 r. do 03.04.2025 r. do godziny 1530.
Wniosek o wraz z kompletem załączników należy złożyć w jednym egzemplarzu w wersji papierowej lub za pośrednictwem Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Wniosek złożony za pośrednictwem ePUAP wraz z załącznikami, musi być opatrzony podpisem elektronicznym osoby upoważnionej zgodnie z KRS. Wnioski o dofinansowanie wraz z załącznikami należy przesyłać listem poleconym, przesyłką kurierską lub dostarczyć osobiście do siedziby WFOŚiGW w Białymstoku, ul. Św. Rocha 5, 15-879 Białystok do dnia zakończenia naboru do godziny 1530.
Osoby do kontaktu:
Paulina Siuchno
tel. (85) 875–81–95
psiuchno@wfosigw.bialystok.pl
Tomasz Grynasz
(85) 875–81–61
tgrynasz@wfosigw.bialystok.pl
Dokumenty podstawowe:
Program priorytetowy (PDF, 221KB)
Regulamin naboru wniosków (PDF, 737.7KB)
Wytyczne techniczne (PDF, 619.3KB)
Lista jednostek OSP/GMIN zakwalifikowanych do dofinansowania (PDF, 70.9KB)
Wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami:
Oświadczenie dot. pomocy publicznej (DOC, 152KB)
Informacja dane osobowe (DOCX, 15.8KB)
Przegląd energetyczny (XLSX, 48.8KB)